Tikkie Check

Modern betaalgemak met een gastvrij gevoel voor de horeca

Bestellen blijft persoonlijk, maar betalen kan een stuk sneller. Met digitaal betalen (en rekening delen) is uw tafel snel weer beschikbaar voor de volgende gast.

Betalen aan tafel

Met Tikkie Check betalen uw gasten direct aan tafel. Daardoor bent u minder tijd kwijt aan afrekenen en is er snelle doorloop van tafels.

Efficiënt voor personeel

Personeel is minder tijd kwijt aan het afrekenen en heeft dus meer tijd voor persoonlijke service voor gasten.

Corona-proof

Betalen is contactloos en op veilige afstand. Persoonlijk contact met de gasten blijft behouden, omdat bestellen nog steeds (op gepaste afstand) via de bediening gaat.

Hoe werkt Tikkie Check?

Scannen

1. Scan de QR-code op tafel met de camera van je telefoon (of ga naar de website van de horecazaak) en vul het tafelnummer in.

2. Iets bestellen? Dat doe je gewoon bij de bediening. Wel zo persoonlijk vinden wij. De bestellingen zie je realtime op je telefoon. Bestel je een drankje extra? Dan staat het gelijk op de digitale rekening erbij.

Betalen

3. Je hoeft niet te wachten op de rekening. Met Tikkie betaal je zelf aan tafel. De betaling vindt, zoals elke Tikkie-betaling, plaats in de bekende en veilige Tikkie-omgeving.

4. Kies voor afronden of bepaal zelf de hoogte van de fooi. Als betaald is wordt dit doorgegeven aan het kassasysteem en jij kunt vertrekken wanneer je wilt.

Rekening delen en vertrekken

5. Etentje of drankjes voorgeschoten? Dan stuur je gewoon een Tikkie naar je tafelgenoten. Je geeft aan met hoeveel personen jullie waren. Dan berekenen wij wat iedereen moet betalen en vullen ook gelijk in waar je bent geweest. Lekker makkelijk, toch!

6. Nadat je betaald hebt, kan je de bon downloaden en versturen via mail of WhatsApp. Je hebt de bon dan gelijk digitaal. Niet alleen handig voor je boekhouding maar ook goed voor het milieu.

Wat krijg ik?

Exclusief voor ABN AMRO-horecaklanten
Geen aansluitkosten
Vanaf € 0,09 per transactie
Direct betalen aan tafel
  • Betalen op veilige afstand

  • Bied persoonlijke service

  • Vanaf € 0,09 per transactie

  • Exclusief beschikbaar voor ABN AMRO-horecaklanten

Direct aanmelden
Wat andere ondernemers zeggen
Plein 4 × Tikkie
2:19 min
"Aan het einde van de dag kunnen we ook heel makkelijkl zien, precies hoeveel fooi er gegeven is."
Nina van Leeuwen — Plein 4
‘t Taphuys × Tikkie
1:53 min
"... zien we de resultaten in fooi ook terug, die is gestegen daardoor."
Bert Zumbrink — ‘t Taphuys
Echt genieten × Tikkie
2:07 min
"..dat zij 5% gemiddeld aan fooi betalen en daar zijn we eigenlijk heel blij mee."
Jesper Kollau — Echt genieten

Veelgestelde vragen

Voor wie is Tikkie Check?

Tikkie Check is alleen voor horecazaken. Check de kassasystemen waarmee wij op dit moment een koppeling hebben. Vraag voor de zekerheid aan uw kassaleverancier of uw systeem over de juiste software beschikt en of er mogelijk kosten in rekening worden gebracht. We zijn continu bezig om meer kassasystemen toe te voegen aan Tikkie Check. Wilt u graag dat wij uw kassasysteem ook gaan ondersteunen? Stuur dan een e-mail naar: Tikkie.Business.Support@nl.abnamro.com . Het is ook goed om bij uw eigen kassaleverancier aan te geven dat u graag gebruik wilt maken van Tikkie Check.

Hoe werkt het aansluiten van Tikkie Check?

We zorgen er samen met uw kassaleverancier voor dat alles juist wordt ingesteld op het kassasysteem. Daarnaast is het eerste pakketje aan drukwerk voor onze rekening. In dit pakket zitten 30 tafelstickers, 50 A5-flyers, 6 A4-posters en 2 raamstickers. U bestelt dit pakket eenvoudig zelf via onze partner XL Concept. Uiteraard is het mogelijk om extra drukwerk (na) te bestellen.

Om de horeca tegemoet te komen, hebben wij onze eenmalige aansluitkosten (€ 149,95) en maandelijkse servicekosten (€ 24,95) voor 2021 geschrapt.

Wat zijn de kosten van Tikkie Check?

Om de horeca tegemoet te komen, hebben wij onze eenmalige aansluitkosten (€ 149,95) en maandelijkse servicekosten (€ 24,95) voor 2021 geschrapt. U betaalt nu een maandbedrag van € 5,- om Tikkie Check te gebruiken (incl. 20 geslaagde Tikkies). Na deze 20 geslaagde Tikkies betaalt u een bedrag per Tikkie-transactie.

De prijzen per geslaagde Tikkie zijn als volgt:

  • 1-150 transacties € 0,14 per Tikkie

  • 151-300 transacties € 0,13 per Tikkie

  • 301-600 transacties € 0,11 per Tikkie

  • 600+ transacties € 0,09 per Tikkie

Alle genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.

Hoe zie ik of iemand betaald heeft?

Op het moment dat er betaald is door een gast, wordt dit doorgegeven aan het kassasysteem. Dat een tafel betaald heeft, wordt ook weergegeven in het kassassysteem. Hoe dit er precies uitziet, is afhankelijk van hoe uw kassasysteem werkt.

Kunnen gasten ook fooi geven?

Dit is zeker mogelijk! De gast kan ervoor kiezen om het bedrag naar boven af te ronden, of om zelf een totaalbedrag in te vullen inclusief fooi. Een bedrag invullen dat lager dan het totaalbedrag is, is uiteraard niet mogelijk.

Moeten mijn gasten de Tikkie app hebben om te kunnen betalen?

Nee, dat is niet nodig. Gasten kunnen de QR-code scannen met de camera van hun telefoon. Vervolgens betalen ze gewoon via hun eigen bank en iDEAL. We vinden het natuurlijk wel super als gasten eerst de Tikkie app downloaden en die gebruiken. En dat is nog handiger ook, want gasten kunnen dan direct een betaalverzoek sturen en/of de bon downloaden.

Heeft u meer vragen?

Bekijk meer veelgestelde vragen op Tikkie.me .

Tikkie Check is alleen voor horecazaken. Check de kassasystemen waarmee wij op dit moment een koppeling hebben. Vraag voor de zekerheid aan uw kassaleverancier of uw systeem over de juiste software beschikt en of er mogelijk kosten in rekening worden gebracht. We zijn continu bezig om meer kassasystemen toe te voegen aan Tikkie Check. Wilt u graag dat wij uw kassasysteem ook gaan ondersteunen? Stuur dan een e-mail naar: Tikkie.Business.Support@nl.abnamro.com . Het is ook goed om bij uw eigen kassaleverancier aan te geven dat u graag gebruik wilt maken van Tikkie Check.