Tikkie voor Bedrijven

Laat klanten snel en makkelijk betalen

Het gemak van de meest gebruikte betaalapp in Nederland is ook voor veel zakelijke transacties de oplossing. Met behoud van afstand, en toch zo veel persoonlijker.

80% binnen één dag betaald

Ontdek het gemak van Tikkie voor bedrijven en ontvang 80% van uw betalingen binnen één dag. Vervang uw factuur door een Tikkie en loop uw betaalachterstanden in.

14.000 bedrijven gingen u voor

Duizenden bedrijven gingen u voor, van kleine zelfstandigen als kappers en tandartsen tot grote partijen als de Hartstichting, KLM en overheidsinstanties.

Corona-proof

Met Tikkie voor bedrijven stuurt u via WhatsApp, Messenger of sms eenvoudig betaalverzoeken naar uw klanten. Contactloos en op veilige afstand.

Hoe werkt Tikkie voor bedrijven?

Tikkie aanmaken

Maak een betaalverzoek aan in de Tikkie app, de Tikkie portal of via Internet Bankieren Zakelijk. Dat kan overal waar u bent. Daarnaast kunt u het betaalverzoek ook als QR-code gebruiken, online én offline. Tikkie kunt u onder andere gebruiken voor donaties, incasso’s, de klantenservice of op locatie.

Tikkie delen

Kies zelf het communicatiekanaal, zoals sms, WhatsApp, e-mail of social media. In het betaalverzoek zit een link. Daarmee betalen klanten direct via iDEAL. Vanuit de Tikkie app sturen al uw medewerkers betaalverzoekjes vanuit 1 zakelijk account. Wilt u veel klanten tegelijk een Tikkie sturen? Gebruik dan de portal.

Tikkie

Klanten klikken op de betaallink en betalen veilig via iDEAL. De Tikkie-portal geeft u realtime inzicht in de betaalstatus. U kunt uw medewerkers toegang geven tot de Tikkie portal en bevoegdheden op persoonsniveau instellen.

Wat krijg ik?

€ 5,- per maand (incl. 20 geslaagde Tikkies)

U betaalt maandelijks € 5,- om Tikkie te gebruiken. Bij dit maandbedrag ontvangt u kosteloos 20 geslaagde Tikkies.

Kosteloos aanmelden

Er zijn geen aansluitkosten. U kunt tikkie voor bedrijven kosteloos aanvragen.

€ 0,15 tot € 0,25 per transactie

De prijs per Tikkie hangt af van het aantal geslaagde Tikkies per maand. De genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.

Hoe stuur ik Tikkies?

1

Via de Tikkie app

Vanuit de Tikkie app sturen al je medewerkers betaalverzoeken vanuit 1 zakelijk account.

2

Via de Tikkie portal

Wil je veel klanten tegelijkertijd een Tikkie sturen? Gebruik dan de portal. Die geeft je ook overzicht van alle verstuurde en betaalde Tikkies.

3

Met de Tikkie API

Plug je bedrijfssysteem in op de vernieuwde Tikkie API en gebruik Tikkie zoals je dat wilt. Ook terugbetalingen van betaalde verzoeken regel je nu eenvoudig via de API.

Snel en makkelijk betalen
  • 80% binnen één dag betaald

  • Contactloos en op veilige afstand

  • € 0,15 tot € 0,25 per transactie

  • Geen aansluitkosten

Direct aanmelden
Wat andere ondernemers zeggen
Vero Moda × Tikkie
1:12 min
"Wij zetten Tikkie in om de artikelen via social selling te betalen."
Willeke Maris — Vero Moda
DekaMarkt × Tikkie
0:54 min
"Mensen betalen met Tikkie omdat het veilig en snel is…"
Eddy Malumba — DekaMarkt
Sparky × Tikkie
1:21 min
"Klanten vinden het nu super fijn dat ze ook met Tikkie kunnen betalen."
Hans Smits — Sparky

Veelgestelde vragen

Wat is een zakelijke Tikkie?

Je stuurt via Tikkie een betaalverzoek naar een klant. Kies zelf het communicatiekanaal, zoals sms, WhatsApp, e-mail of social media. In het betaalverzoek zit een link. Daarmee betalen klanten direct via iDEAL.

Wat kost Tikkie voor bedrijven?

U betaalt maandelijks € 5,– om Tikkie te gebruiken. Bij dit maandbedrag ontvangt u kosteloos 20 geslaagde Tikkies. Hierna betaalt u een bedrag per geslaagde Tikkie. De prijs per Tikkie hangt af van het aantal geslaagde Tikkies per maand.

  • 1-100 geslaagde Tikkies per maand: € 0,25 per transactie

  • 101-500 geslaagde Tikkies per maand: € 0,20 per transactie

  • Meer dan 500 geslaagde Tikkies per maand: € 0,15 per transactie

Er zijn meer opties mogelijk. We bespreken graag de mogelijkheden met u.

(Alle genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw)

Hoe stuur ik een Tikkie?

Een betaalverzoek kun je op verschillende manieren sturen. Bijvoorbeeld met een QR-code die je klanten scannen, een link die je deelt via WhatsApp of mail, of via sms. Deze opties zijn afhankelijk van je instellingen en de gekozen functionaliteit.

Let op! Heb je delen via sms aanstaan en stuur je je betaalverzoek via de portal, dan betaal je 10 cent per verstuurde sms.

Wat heb ik nodig?

Om Tikkie voor bedrijven te kunnen gebruiken, heb je een zakelijke ABN AMRO rekening nodig. Om zakelijke betaalverzoeken te sturen, heb je een van onze functionaliteiten nodig.

  • De Tikkie app

  • Of de Tikkie portal: met deze kant-en-klare oplossing kun je gelijk aan de slag

  • Of de Tikkie API: hiermee integreer je Tikkie volledig in je eigen systemen

Nadat je Tikkie voor bedrijven hebt aangevraagd kun je binnen 2 dagen aan de slag met Tikkie.

Hoe vindt de betaling plaats?

Het geld van je klant wordt overgemaakt op een ABN AMRO tussenrekening. Vanuit deze rekening worden de betalingen overgemaakt naar jouw zakelijke rekening. Dit gebeurt één keer per dag (gebundelde uitbetaling). Ben je Tikkie klant geworden vóór 23-10-2019, dan worden de bedragen per transactie uitbetaald. Ben je Tikkie klant geworden na deze datum, dan staat Gebundelde uitbetaling standaard aan. Wil je de uitbetaling wijzigen in gebundelde uitbetaling of per transactie? Laat de contactpersoon van je bedrijf voor Tikkie ons dan even een mail sturen en we regelen het voor je.

Wanneer vindt de betaling plaats?

Wanneer je voor 'gebundelde uitbetaling' kiest, wordt het totaalbedrag van Tikkies tussen 0.00 en 23:59 uur, de volgende dag in één keer op je rekening uitbetaald. Wanneer je kiest voor 'uitbetaling per transactie', dan vindt de uitbetaling wel direct plaats, ongeacht welke bank de betaler heeft.

Je stuurt via Tikkie een betaalverzoek naar een klant. Kies zelf het communicatiekanaal, zoals sms, WhatsApp, e-mail of social media. In het betaalverzoek zit een link. Daarmee betalen klanten direct via iDEAL.