Ontdek direct welke diensten en oplossingen uw bedrijf verder helpen.
Het gemak van de meest gebruikte betaalapp in Nederland is ook voor veel zakelijke transacties de oplossing. Met behoud van afstand, en toch zo veel persoonlijker.
Ontdek het gemak van Tikkie voor bedrijven en ontvang 80% van uw betalingen binnen één dag. Vervang uw factuur door een Tikkie en loop uw betaalachterstanden in.
Duizenden bedrijven gingen u voor, van kleine zelfstandigen als kappers en tandartsen tot grote partijen als de Hartstichting, KLM en overheidsinstanties.
Met Tikkie voor bedrijven stuurt u via WhatsApp, Messenger of sms eenvoudig betaalverzoeken naar uw klanten. Contactloos en op veilige afstand.
Maak een betaalverzoek aan in de Tikkie app, de Tikkie portal of via Internet Bankieren Zakelijk. Dat kan overal waar u bent. Daarnaast kunt u het betaalverzoek ook als QR-code gebruiken, online én offline. Tikkie kunt u onder andere gebruiken voor donaties, incasso’s, de klantenservice of op locatie.
Kies zelf het communicatiekanaal, zoals sms, WhatsApp, e-mail of social media. In het betaalverzoek zit een link. Daarmee betalen klanten direct via iDEAL. Vanuit de Tikkie app sturen al uw medewerkers betaalverzoekjes vanuit 1 zakelijk account. Wilt u veel klanten tegelijk een Tikkie sturen? Gebruik dan de portal.
Klanten klikken op de betaallink en betalen veilig via iDEAL. De Tikkie-portal geeft u realtime inzicht in de betaalstatus. U kunt uw medewerkers toegang geven tot de Tikkie portal en bevoegdheden op persoonsniveau instellen.
U betaalt maandelijks € 5,- om Tikkie te gebruiken. Bij dit maandbedrag ontvangt u kosteloos 20 geslaagde Tikkies.
Er zijn geen aansluitkosten. U kunt tikkie voor bedrijven kosteloos aanvragen.
De prijs per Tikkie hangt af van het aantal geslaagde Tikkies per maand. De genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.
Vanuit de Tikkie app sturen al je medewerkers betaalverzoeken vanuit 1 zakelijk account.
Wil je veel klanten tegelijkertijd een Tikkie sturen? Gebruik dan de portal. Die geeft je ook overzicht van alle verstuurde en betaalde Tikkies.
Plug je bedrijfssysteem in op de vernieuwde Tikkie API en gebruik Tikkie zoals je dat wilt. Ook terugbetalingen van betaalde verzoeken regel je nu eenvoudig via de API.
80% binnen één dag betaald
Contactloos en op veilige afstand
€ 0,15 tot € 0,25 per transactie
Geen aansluitkosten
"Wij zetten Tikkie in om de artikelen via social selling te betalen."
"Mensen betalen met Tikkie omdat het veilig en snel is…"
"Klanten vinden het nu super fijn dat ze ook met Tikkie kunnen betalen."
Je stuurt via Tikkie een betaalverzoek naar een klant. Kies zelf het communicatiekanaal, zoals sms, WhatsApp, e-mail of social media. In het betaalverzoek zit een link. Daarmee betalen klanten direct via iDEAL.
U betaalt maandelijks € 5,– om Tikkie te gebruiken. Bij dit maandbedrag ontvangt u kosteloos 20 geslaagde Tikkies. Hierna betaalt u een bedrag per geslaagde Tikkie. De prijs per Tikkie hangt af van het aantal geslaagde Tikkies per maand.
1-100 geslaagde Tikkies per maand: € 0,25 per transactie
101-500 geslaagde Tikkies per maand: € 0,20 per transactie
Meer dan 500 geslaagde Tikkies per maand: € 0,15 per transactie
Er zijn meer opties mogelijk. We bespreken graag de mogelijkheden met u.
(Alle genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw)
Een betaalverzoek kun je op verschillende manieren sturen. Bijvoorbeeld met een QR-code die je klanten scannen, een link die je deelt via WhatsApp of mail, of via sms. Deze opties zijn afhankelijk van je instellingen en de gekozen functionaliteit.
Let op! Heb je delen via sms aanstaan en stuur je je betaalverzoek via de portal, dan betaal je 10 cent per verstuurde sms.
Om Tikkie voor bedrijven te kunnen gebruiken, heb je een zakelijke ABN AMRO rekening nodig. Om zakelijke betaalverzoeken te sturen, heb je een van onze functionaliteiten nodig.
De Tikkie app
Of de Tikkie portal: met deze kant-en-klare oplossing kun je gelijk aan de slag
Of de Tikkie API: hiermee integreer je Tikkie volledig in je eigen systemen
Nadat je Tikkie voor bedrijven hebt aangevraagd kun je binnen 2 dagen aan de slag met Tikkie.
Het geld van je klant wordt overgemaakt op een ABN AMRO tussenrekening. Vanuit deze rekening worden de betalingen overgemaakt naar jouw zakelijke rekening. Dit gebeurt één keer per dag (gebundelde uitbetaling). Ben je Tikkie klant geworden vóór 23-10-2019, dan worden de bedragen per transactie uitbetaald. Ben je Tikkie klant geworden na deze datum, dan staat Gebundelde uitbetaling standaard aan. Wil je de uitbetaling wijzigen in gebundelde uitbetaling of per transactie? Laat de contactpersoon van je bedrijf voor Tikkie ons dan even een mail sturen en we regelen het voor je.
Wanneer je voor 'gebundelde uitbetaling' kiest, wordt het totaalbedrag van Tikkies tussen 0.00 en 23:59 uur, de volgende dag in één keer op je rekening uitbetaald. Wanneer je kiest voor 'uitbetaling per transactie', dan vindt de uitbetaling wel direct plaats, ongeacht welke bank de betaler heeft.
Je stuurt via Tikkie een betaalverzoek naar een klant. Kies zelf het communicatiekanaal, zoals sms, WhatsApp, e-mail of social media. In het betaalverzoek zit een link. Daarmee betalen klanten direct via iDEAL.